Sve vas od srca pozdravljam, drago mi je da ste se odazvali u ovako lijepom broju što pokazuje da nas nema
malo, nego da nas ima puno više nego što govore, da smo većina iako to ne
izgleda - sudeći po medijima.
Ne bih imao puno toga reći na temelju
ovoga što su rekli predstavljači, ali ono što bih tio spomenut i stavit naglaske
je da smo danas u situaciji da danas argumenti kao da ne vrijede, kao da je
potrošena svaka volja za argumentima, za razgovorom i za sučeljavanjem. Idu
jednostavno silom inercije, donose odluke, o kojima zavisi puno toga – njihov život,
njihova obitelj i njihova budućnost, jednostavno kao da su otupili i da se više
nemaju volje borit. I to je ono što me najviše zabrinjava. Znači, sad nije više
glavni problem sučeljavanje na razini argumenata i borba za istinu, nego,
usudio bih se reć da je glavno kako ljude ohrabrit da slobodno donose odluke,
da budu slobodni ljudi, da povrate svoje izgubljeno dostojanstvo. To mi se čini
da je danas gorući problem.
Spomenuo bih jednu anegdotu:
Kad sam
za vrijeme bivšeg sustava bio primljen u omladince skupa sa cijelim razredom,
to je bilo u 7. razredu, dobro se sjećam, došli smo u neku prostoriju, ja sam
tu knjižicu dobio, sjeo na svoje mjesto i onda sam je ispod klupe isparao. To je
bio moj protest. Drugačije ga nisam mogao izrazit. Nit sam ja to tražio, nit
sam imao izbora, to mi je bilo nametnuto silom. Znao sam da je to čista laž. Morao
sam šutit jer sam mogao dovest u pitanje roditelje, njihovu egzistenciju i
slično, tako da smo se naučili šutit, imali smo neku zavjeru šutnje i istina se
stidljivo probijala u nekim neformalnim razgovorima.
Mi smo sada došli u sličnu situaciju:
kako obranit svoje dostojanstvo? Čovjeka prije svega, a onda vjernika.
Ivan Pavao II je govorio o „grešnim
strukturama“. Kad je to preuzeo jednom prigodom naš kardinal Bozanić, onda je
to izazvalo veliku buru i imalo političke implikacije, i nakon toga o tome se
više nije govorilo.
Međutim, mi smo svjedoci da u našem
društvu, našoj državi, našem narodu, od početka otkako smo dobili državu imamo
kontinuitet postojanja grešnih struktura koje su samo u međuvremenu ojačale,
razgranale se i postale ko jedna hobotnica koja nas sve guši.
Znači govor i aktualnost nije nikad
veća. One postoje. Postoje u našoj državi, postoje u drugim državama, postoje u
svijetu. O tome je govorio Ivan Pavao II. On je čak u enciklici Evanđelje
života otišao i korak dalje pa je govorio da danas u svijetu postoji
organizirana zavjera moćnika protiv života. Misli se u prvom redu protiv života
nerođenih, ali se misli i protiv života kao takvoga. Zato je on jasno govorio o
kulturi smrti i kulturi života i poticao nas da se ne bojimo i da se zalažemo
za kulturu života.
Danas je, kako vidimo, život svih nas ugrožen, ne samo onih koji su na koncu svog života, ne samo bolesnih nego i zdravih, i djece i mladih, svih redom. Vidimo dokle je dovela ta jedna politika popustljivosti, kompromisa, podilaženja. Dovela je do toga da se sad nalazimo u jednoj situaciji gdje se teško vidi izlaz.
Situaciju koju je najavio papa Benedikt XVI, kad je govorio o dikataturi relativizma, pa smo mi slušali kao da se nas to ne tiče. Ako maknemo ono relativizma' vidimo da je papa govorio o diktaturi. Znači, već prije 10, 15 godina, govorio je da u svijetu postoji diktatura. I ta diktatura, vidimo, stvarno postoji. Postaje sve jača. Mi danas svi riskiramo da postanemo dio jednog velikog, totalitarnog društva, sličnog kakav postoji u Kini. Kako je virus krenuo, navodno, iz Kine, tako, izgleda, postoji nakana i tendencija da se kineski model društva preslika na sva naša društvena uređenja. Možemo zaboraviti demokraciju, možemo zaboravit monarhiju – možemo očekivati da će nadvladati kineski sistem, jer to je ono što se želi nametnuti.
Znači, tu više nikakvog
prostora za ljudske, vjerske i nacionalne slobode - nema. Tu je nakana i cilj
da se potpuno kontrolira pojedinca. Da se svakoga drži stalno pod kontrolom, od
početka do kraja njegovog života. Tu je Crkva svedena na ilegalu, na podzemnu
Crkvu, a oni koji javno djeluju, službena kineska Crkva, ona je pod kontrolom
Partije. Partija bira tko će biti biskup, biskup partijaš bira tko će biti
svećenik - znači, vjernici koji dolaze u tu službenu Crkvu u Kini, ona je
zadužena za ateizaciju, i oni su praktički špijuni, tj. kako mi kažemo, udbaši,
koji denunciraju svoje vjernike ako se imalo odvaže ozbiljnije živjeti svoju
vjeru.
Taj model hvale današnji pripadnici elite od Klausa
Schwaba do DeBernardija, bivšeg talijanskog meštra Velike lože, koji otvoreno
zagovaraju kako je kineski model najbolji, da to bude globalni model. U
situaciji kad ova kriza služi samo kao povod da se stvori novi poredak, novo
normalno, u toj situaciji mi vidimo da iz dana u dan kopne naše slobode, da ih
je sve manje, da je sve manje naših prava. I da nemamo izbora. Da smo pozvani
na otpor i na borbu. Jer bez toga jednostavno nemamo budućnosti. Ako nam nije
stalo do sebe, do vlastitog zdravlja, do vlastitog dostojanstva, moralo bi nam
svima biti stalo do djece i do mladih. I to je sad izazov našeg vremena je da
smo svi mi sada u prilici da zaista posvjedočimo da smo ljudi, da smo kršćani i
da smo vjernici.
Zato je važno da budemo ponosni što živimo u ovom
vremenu i da budemo radosni ako nas Gospodin nađe dostojnima da nešto pretrpimo
za njega, za Njegovo Ime, tj., u ovom slučaju, da pretrpimo za istinu, pisanu
malim i velikim slovom, da pretrpimo za dobro, da pretrpimo za slobodu. To je
neminovno, ako želimo da se situacija promijeni - svatko od nas mora dati svoj
doprinos, mora podložiti leđa, mora se žrtvovati na neki način, da bi se
situacija promijenila. Zato je na nama velika odgovornost kakva će biti
budućnost, što će donijeti ovo što se događa, hoće li ove boli biti porođajne
boli da će se roditi bolji svijet ili ćemo uroniti i potopiti se, potonuti u
jednu potpunu diktaturu.
Ljudski gledano, ispada da mi nemamo nikakve šanse. Iako smo još
većina u Hrvatskoj, ali ta se većina smanjuje, jer pod raznim pritiscima ljudi
popuštaju, prave kompromise i prestaju se boriti. Jednom kad prime pripravak, teško
da žele više razmišljati svojom glavom, priklone se službenom narativu i kao da su se
predali.
Istina, neki se otrijezne, vide da to nije rješenje, pa počnu razmišljati, počnu ponovno odlučivati.
Ali, evo situacija je takva da nam vrijeme
ističe. Od svakoga od nas zavisi kako će se stvari dalje razvijati.
Nije u našoj moći, kažem, kad gledamo omjer snaga, bez obzira
što smo još većina da možemo doista promijenit stanje gledano ljudski. Ali, ako
gledamo Božjim očima, ako gledamo očima vjere, onda znamo da je moguće! I onda
kad ostanemo manjina, 1 % i manje od 1 %, da je moguće i tada situaciju! Zato
jer se borimo na pravoj strani, onda smo na Božjoj strani, a Bog je jedan i
jedini i On je svemoguć i On u jednom trenutku može sve promijeniti! Na nama je
da kao vjernici računamo na Boga, tražimo pomoć Odozgor i činimo sve što je u
našoj moći da se borimo da stvari budu drugačije. Hvala!
Video na: VJERNI BOGU - yt kanal
Molim vas odgovor: kad će don Jospi Mužić imati predavanje u Splitu? Možda sam propustila. Kako znati na vrijeme. Hvala
OdgovoriIzbrišiNarcisa Poljak